maandag 4 januari 2016

Mijn kwaliteiten en persoonlijk doel

Digitale geletterdheid

Ik ben heel snel in het doorgronden van nieuwe tools en sta er ook voor open om er mee aan de slag te gaan. Ik experimenteer graag met de tools om te kijken wat de (on)mogelijkheden van de tool zijn.
Ik ben niet voor één gat te vangen en ga net zolang op zoek, totdat ik gevonden heb wat ik nodig heb. Ik ben een echte doorzetter en hou van spelletjes die ik vooral speel voor mijn plezier, maar zeker ook om te winnen ;-)

Samenwerken

Ik werk graag samen, omdat je samen veel verder kan komen dan alleen. Ik hou me aan afspraken en zorg ervoor dat het groeiproces van het team niet stagneert.
Ik ben heel gedreven en zal tot het uiterste gaan om een opdracht goed te volbrengen.
Ik hou ervan om met anderen te sparren over mijn ideeën, zodat ik ze kan aanscherpen. Ook geef ik graag feedback op ideeën en werk van andere mensen. Van het kritisch bekijken van het werk van anderen, leer ik veel. Wat ik geleerd heb, kan ik weer gebruiken bij mijn eigen ontwikkeling.

Innovativiteit / creativiteit

Ik ben iemand die graag experimenteert met nieuwe dingen. Mijn leercirkel start met een idee dat ik wil uitproberen. Na het uittesten, komt het bezinnen, denken en beslissen hoe ik ermee verder wil gaan.
Uiteindelijk is mijn doel altijd om iets zo goed mogelijk te doen en het onderste uit de kan te halen.

Avatar

In mijn Avatar zie je een gitaar. Gitaar spelen zou ik graag leren, maar de tijd ontbreekt me op dit moment. Het geeft wel aan dat ik het in de toekomst nieuwe uitdagingen zoek om mijn horizon te verbreden. Verder zie je aan mijn grote blauwe ogen dat ik een betrouwbaar persoon ben in de samenwerking. Het landschap op de achtergrond geeft aan dat ik mijn horizon graag verbreed.

Persoonlijk leerdoel

Ik wil vooral kennismaken met nieuwe tools en mijn horizon verbreden, zodat ik mijn onderwijs in de toekomst bewust kan aanpassen aan de veranderende maatschappij. Voor mij is het een uitdaging om mijn eigen enthousiasme en wil om te winnen te matigen in de samenwerking met teamleden die niet zo fanatiek zijn. Ik denk dat ik wel een goede bijdrage kan leveren aan het totale proces.
Participeren in (landelijke/regionale) onderwijsinnovatie-trajecten is een uitdaging voor mij, omdat ik daar op dit moment nog niets mee doe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten