donderdag 3 maart 2016

Mijn Netwerk m.b.t. Innovaties


Door mijn functie als bouwcoördinator ben ik vrij goed op de hoogte van de kennis en vaardigheden van personen in mijn team en binnen het bestuur. Verder zijn er ook nog mensen buiten mijn werk die zich bezig houden met Innovaties en mensen die fungeren als verbinding met innovatieve mensen buiten mijn eigen netwerk.

Binnen de school heb ik veel contact met de directeur en de verschillende experts. Zij zijn binnen hun eigen expertise op zoek naar nieuwe (innovatieve) manieren om het onderwijs op onze school zo optimaal mogelijk vorm te geven.
Zelf bezoek ik alle leerkrachten van midden- en bovenbouw in het kader van de begeleidingsgesprekken. Zij kunnen ten allen tijde bij mij terecht voor advies, maar het begeleidingsgesprek staat ook een aantal keer per jaar ingepland.

Binnen ons bestuur heb ik regelmatig contact met leerkrachten/experts over bijvoorbeeld de inzet van ICT in het onderwijs. Daarnaast heb ik contact met andere MLI-ers binnen het bestuur (afgerond of studerend) middels een expertgroep MLI.

Buiten mijn werk ken ik één ander persoon die de MLI heeft afgerond. Ook dit contact zet ik actief in om mijn expertise te vergroten. Bijvoorbeeld door feedback te vragen op onderzoek dat ik doe binnen onze school. Andere personen hebben bijvoorbeeld Master SEN afgerond en kunnen mij informatie geven over ontwikkelingen binnen hun vakgebied.

Op Facebook heb ik contact met innovatieve mensen via een aantal groepen en community's (Bijvoorbeeld United 4 Education, en Operation Education). Daarnaast fungeert één van mijn Facebookvrienden als verbinding naar andere innovatieve mensen. Hij stuurt mijn vragen door aan andere mensen, zodat mijn netwerk via hem vergroot wordt.

Natuurlijk behoren ook alle medestudenten van de MLI tot mijn netwerk. Vooral het uitwisselen tussen de verschillende sectoren bijvoorbeeld in de leerteams, ervaar ik als erg waardevol.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten